۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۰

آيت‌الله العظمی فاضل لنكراني از پيشگامان تحول در حوزه می باشند

آيت‌الله العظمی فاضل لنكراني از پيشگامان تحول در حوزه می باشند
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد غروی، آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی(ره) را از پیشگامان تحول در حوزه دانسته و گفت: ایشان با بيش از 50 سال استادي مسلم سطوح عالي وخارج فقه، شاگردان بسياري را تربيت و به جامعه اسلامي تحویل دادند.
کد خبر: ۲۷۰۳

به گزارش خیمه مگ،عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگویی  با اشاره به فرا رسيدن پنجمين سالگرد ارتحال حضرت آيت الله فاضل لنكراني(ره)،ايشان را از فقهاي به نام معاصردانست و گفت: اين مرجع فقيد دارای هوش و ذكاوت بالاي خدادادی بودند و در سنين جواني به مقام مرجعيت دست يافته و توفيقات بسيار خوبي در عرصه تدريس و تاليف داشتند .

وي با اشاره به تبحر ايشان در مسايل فقهي و اصولي، افزود: اين عالم رباني در مباحث تفسير وكلام نيز شخصيتي برجسته بودند و تاليفات بسيار ارزشمدي از خود براي جامعه علمي و ديني كشور و جهان اسلام به يادگار گذاشتند.

عضو جامعه مدرسين حوزه علمیه قم ادامه داد: اين مرجع فقيد بيش از 50 سال استاد مسلم سطوح عالي وخارج فقه بوده و شاگردان بسياري را تربيت و به جامعه اسلامی تحویل دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غروی ازحضرت آيت الله فاضل لنكراني به عنوان يكي از پيشگامان تحول در حوزه يادكردوابرازداشت:بعد از انقلاب هم ايشان در رأس شوراي عالي حوزه بودند و خدمات بسياري را براي حوزه انجام دادند كه يكي از بركات آن نظم دهي حوزه در ساختاری جديد وراه اندازي رشته‌هاي تخصصي از جمله تفسير و كلام و... مي باشد.

*دفاع قاطع از امام و انقلاب

وي، حضرت آيت الله فاضل لنكراني را از اركان جامعه مدرسين برشمرد و اظهارداشت: معظم له از جمله كساني بودند كه بعد از ارتحال حضرت آيت الله حكيم، قاطعانه مرجعيت حضرت امام را امضاء و از ايشان دفاع كردند .

حجت الاسلام‌ والمسلمين غروي، اين عالم رباني را از مخالفان سرسخت رژيم فاسد پهلوي عنوان کرد و گفت:در دوران ستم‌شاهي، ايشان از مبارزان عليه شاه و از ياران امام خميني (ره)بودند ومدتي را هم در تبعيد به سر بردند، ولي با اين وجود هيچ گاه از حمايت امام وانقلاب كوتاه نيامدند.

*حامی ولایت فقیه و رهبری

وي با اشاره به اين كه ايشان پس از انقلاب و ارتحال امام خميني(ره) هم همواره مدافع ولايت فقیه و مقام معظم رهبري و نظام اسلامی بودند، بيان داشت: این مرجع تقلید ضمن حمايت از نظام، اگر نقصي و یا کوتاهی از مجلس، دولت و ... مشاهده مي كردند تذكر داده و در صورتي كه لازم بود آن را اعلام و با مردم درميان مي گذاشتند، ولي در عين حال همواره حامي نظام و اسلام بودند.

*از احیاگران دهه فاطمیه

عضو جامعه مدرسین حوزه، توجه به مكتب اهل بيت(ع) ،احياي دهه فاطميه ،اخلاق بسيار نيكو و تواضع را از ديگر ابعاد شخصيتي مرحوم حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی(ره) ذكر كرد و خاطرنشان ساخت: از ديگر ويژگي‌هاي بارز ايشان، مردمي بودنشان است؛ به طوري كه در چند سال آخر عمر شریفشان علي رغم بيماري و كهولت سن ارتباط خود را همواره با مردم حفظ كرده و درصد رفع مشكلات آنان بودند

وي در پايان تاکید كرد: حوزه بايد نسبت به شناساندن چنين عالماني به طلاب جوان و جامعه اهتمام ويژه‌‌ای داشته باشد و از آثار اين بزرگان در دروس حوزوي بهره ببرد.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم