۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰

با رویکرد علمی به مهدویت، اندیشه انتظار را حفظ کنیم

با رویکرد علمی به مهدویت، اندیشه انتظار را حفظ کنیم
باید اندیشه انتظار را شکوفا کنیم و عالمانه سخن بگوییم تا بتوانیم هم اندیشه و هم انگیزه انتظار را حفظ و صیانت کنیم.
کد خبر: ۵۶۱۷

به گزارش خیمه مگ، ایشان در دیدار مسوولان ششمین همایش بین المللی دکترین مهدویت و برخی از پژوهشگران و نویسندگان مهدوی کشور، با اشاره به این که جریان مهدویت یک جریان جهانی است و فکر جهانی می طلبد، بیان داشتند: وجود مبارک حضرت مهدی(عج) جهان را به انتظار دعوت می کند و تنها ما شیعیان یا برادران اهل سنت یا موحدان آسمانی مثل یهود و مسیحیت را دعوت نمی کند، بلکه بشریت را به آینده روشن فرا می خواند.

معظم له، با اشاره به اختلاف آداب، عادات، سنن و فرهنگ انسان ها، همه بشر را منتظران یک آینده روشن خواند و گفتند: تمام بشریت در فکر آینده ای روشن می باشد که نشان دهنده جهانی بودن و فرا زمینی بودن این فکر است.

ایشان در ادامه با بیان اینکه بشریت دارای یک ایده مشترک بوده و آن انتظار ظهور منجی و مصلح جهانی است، ادامه دادند: هیچ فرهنگی این ایده مشترک را از اقلیم خاص خود و از زبان و زمان نگرفته است، بلکه از جایی گرفته که دل مایه را او آفرید.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه چیزی که کار ذات اقدس الهی است، جزو سنن الهی و تغییر و تبدیل ناپذیر است، اظهار داشتند: ما باید اندیشه انتظار را روشن کنیم، این فطرت الهی و سنت الهی را شکوفا کنیم و عالمانه سخن بگوییم تا بتوانیم هم اندیشه انتظار و هم انگیزه انتظار را حفظ و صیانت کنیم.

ایشان در ادامه با اشاره به این که همه مردم منتظر عدالت هستند، و عدل در کام همه شیرین بوده و ظلم در کام همه تلخ است، گفت: مفهوم عدل و ظلم روشن است و همه آن را می فهمند، اما حقیقت عدل و ظلم روشن نیست که این اولین اختلاف بین ما و خیلی از صاحبان مکاتب است که باید حل شود.

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه ما باید به جامعه بشری در دکترین مهدویت بگوییم که مشترکاتی داریم ، اظهار داشتند: باید در زمینه ظلم شناسی و ظلم ستیزی، ظالم را محکوم و طرد کنیم و به سمت عدل شناسی، عدل جویی، عدالت خواهی و عادل پروری حرکت نماییم.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه انسان به استناد خلافتش به خدا، موجودی کریم است و عدل خواهی و ظلم ستیزی باید با کرامت او همراه باشد، گفتند: آیا معنی عدل خواهی این است که به محرومان و فقرا برسیم و آنها را دریابیم یا اینکه درست این است که با فقر بجنگیم؟

بر اساس گزارش روابط عمومی موسسه آینده روشن، معظم له در ادامه با اشاره به این که اوصاف و وظایف روشنی که در روایات از ائمه معصومین(ع) به دست ما رسیده است، می تواند شاخصی برای تبیین تکالیف ما در عصر غیبت باشد، افزودند: حضرت ولی عصر(عج) که ظهور می کند جامعه ای منتظر آن حضرت است که با کرامت حضرت را استقبال کند، نه جامعه ای که که آمادگی انجام دستورات حضرت را نداشته باشد.

برچسب ها: مهدویت اهل سنت
خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم