۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴

هفته‌‌ای به عنوان حوزه علمیه نامگذاری شود

هفته‌‌ای به عنوان حوزه علمیه نامگذاری شود
باید زمینه ای برای معرفی حوزه های علمیه و خدمات آنها در صدا وسیما فراهم شود و چه خوب است که هفته ای در سال به نام حوزه های علمیه باشد.
کد خبر: ۵۷۶۱

به گزارش خیمه مگ،حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار معاونین رسانه ملی، با اشاره به اهمیت کار رسانه ها تاکید کردند: امروز رسانه های فاسد و مفسدی هستند که همه چیز را هدف قرار داده اند.

معظم له تصریح کردند: در مقابل این رسانه های فاسد و مفسد باید تلاش مان را بیشتر کنیم در غیر این صورت اینها از ما پیشی خواهند گرفت و ما راه به جایی نخواهیم برد.

*ریشه بسیاری از مفاسد رسانه‌‌های ناسالم است

ایشان ریشه بسیاری از مفاسد را رسانه های ناسالم دانسته و خطاب به معاونان رسانه ملی گفتند: شما باید تلاش بیشتری داشته باشید تا مردم را با معارف ناب اهل بیت(ع) آشنا کنید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابرازداشتند: با تبیین معارف دینی می توان مسائل تربیتی و اخلاقی را به نحو جذاب برای جامعه و به ویژه نسل جوان تبیین کرد و از رواج ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی کاست.

ایشان با بیان این که صدا و سیما در این عرصه وظیفه سنگینی دارد، تاکید کردند: صدا و سیما باید مثل یک دانشگاه باشد، متاسفانه بعضی از فیلم ها و مسابقه هایی که از صدا و سیما پخش می شود، هنوز استاندارد نشده است و این برنامه ها، ممکن است برنامه های دینی این رسانه را نیز خنثی کند.

*پایداری انقلاب منوط به حضور جوانان است

معظم له ، اظهار داشتند: تا این جوانان مؤمن درخط ما هستند، این انقلاب نیز پابرجا است، اما اگر این جوانان از دست بروند هیچ چیز کارایی نخواهد داشت و همه چیز ما از دست خواهد رفت.

ایشان اضافه کردند: در حال حاضر بیداری اسلامی که در کشورهای مختلف با مشکلات عظیمی ایجاد شده است، به دلیل این که رهبر دینی ندارند لذا به مشکل خورده اند، اما ما این گونه نبودیم و با رهبری و تدبیر امام راحل مسائل به سرعت جمع شد و نظام اسلامی شکل گرفت و پایه های اساسی آن محکم نهاده شد.

*خطر انحراف فاش شد

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که باید این نقطه اصلی را حفظ کنیم، اضافه کردند: چیزی که جلوی مسائل و انحرافات را گرفت همین بود و در قضایای اخیر که خطر انحراف فاش و آشکار شد نیز این مساله بسیار مؤثر بود.

ایشان در ادامه تصریح کردند: ما مخالف برنامه های شاد و طنز و سرگرم کننده در رسانه ملی نبوده و نیستیم، اما باید متولیان این سازمان به گونه ای برنامه ریزی کنند که رنگ و بوی معنویت و اخلاق در همه برنامه ها هر چند به طور غیر مستقیم وجود داشته باشد.

معظم له با اشاره به بدحجابی در کشور گفتند : صدا و سیما باید مستقیم و غیر مستقیم روی این مساله کار کند، چراکه بی حجابی و بدحجابی باعث مفاسد اخلاقی و اجتماعی و ناهنجاری هایی زیادی شده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که برای از بین بردن معظلات اخلاقی و اجتماعی باید ریشه ای فکر و عمل کرد افزودند: ما نمی خواهیم کاری کنیم که غربی ها بپسندند، در صدا و سیما نیز باید وضع این گونه باشد.

*آزادی خط قرمز دارد

معظم له با بیان توصیه هایی به مسؤولان سازمان صدا و سیما اظهار داشتند : در عین جاذبه داشتن باید به موازین اخلاقی و دینی عمل کرد، آزادی ما خط قرمزها و چارچوب هایی دارد که باید اینها را مراعات کنیم و از این رو کار رسانه ملی از سایر رسانه ها سخت تر است.

*بزرگان حوزه را معرفی کنید

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود بیان و انعکاس شرح حال بزرگان حوزه از زبان شاگردان آنها از سوی رسانه ملی را اقدامی خوب و ارزنده توصیف کرده و ابرازداشتند: باید زمینه ای برای معرفی حوزه های علمیه و خدمات آنها فراهم شود و چه خوب است که هفته ای در سال به نام حوزه های علمیه باشد تا معلوم شود چه کارهای بزرگی در اینجا انجام می شود.

ایشان با بیان اینکه حدود 400 مرکز پژوهشی در شهر مقدس قم فعالیت می کنند، ابرازداشتند: متاسفانه بخش قابل توجهی از مردم با اقدامات، عملکرد و فعالیت های حوزه های علمیه و مراکز وابسته اطلاع آشنا نیستند و رسانه ملی می تواند بزرگان و حوزه های علمیه و خدمات و محصولات آنها را به جامعه معرفی کند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم