۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰

«روحانیت و انقلاب اسلامی» منتشر گردید

«روحانیت و انقلاب اسلامی» منتشر گردید
مجموعه کتاب «روحانیت و انقلاب اسلامی» به اهتمام آقایان پرویز کاظمی، سید جواد میر خلیلی و عبد الوهاب فراتی، در سه جلد، از سوی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی، به چاپ رسید.
کد خبر: ۵۴۲۲

به گزارش خیمه مگ، این مجموعه سه جلدی شامل: چکیده نشست‌های علمی، گفت‌و‌گوها و مقاله های همایش علمی-پژوهشی «روحانیت و انقلاب اسلامی» است که با هدف بررسی و ارزیابی تجربه سه دهه، حضور روحانیت، در سیاست، بررسی فرصت ها و تهدیدات سیاسی فراروی روحانیت و دیگر موضوعات نگاشته شده است.

«بررسی و تحلیل سه دهه، تجربه مشارکت روحانیت در امور قانون گذاری، سخنرانی حجت الاسلام محمد جواد ارسطا»، «راهبرد تبلیغی حضور روحانیت در عرصه بین الملل، اثر حجت السلام رضا رمضانی»، «بررسی عملکرد روحانیت در سه دهه گذشته انقلاب اسلامی در حوزه علوم انسانی و دینی، به قلم جواد منصوری» و «روحانیت و تجربه تحزب، به قلم حمیدرضا ترقی» برخی از عناوین مقالات این نشست‌ها می‌باشد.

«روحانیت و وحدت اسلامی، گفت‌و‌گو با دکتر محمود احمدی»، «راهبرد حضور روحانیت در دهه چهارم انقلاب، گفتگو با آیت الله محسن اراکی»، «روحانیت و اسلام سیاسی، گفتگو با سید صادق حقیقت»، «ارزیابی حضور روحانیت در عرصه های داخلی و بین‌‌المللی، گفتگو با حجت الاسلام خسروپناه»، «روحانیت و قدرت، گفتگو با عبدالوهاب فراتی» و «ارزیابی حضور روحانیت در سه دهه از انقلاب اسلامی، گفتگو با حجت الاسلام والمسلمین هادوی تهرانی» برخی از عناوین بخش «گفتگوها» را تشکیل داده است.

آیت الله سید احمد خاتمی در گفتگویی با موضوع «مرجعیت دینی و نقش آن در تحولات سیاسی-اجتماعی ایران» تاکید می‌کند: رمز موفقیت روحانیت در حفظ انقلاب، علی رغم توطئه های دشمن، در عنصر دین و مردمی بودن روحانیت می‌باشد که، روحانیت، باید این عنصر مردمی بودن خود را حفظ و تقویت کند، به خصوص در عرصه زندگی، ساده زیستی، و معیشت، مراقب باشد که از مردم، فاصله نگیرد.

«خدمات متقابل روحانیت و انقلاب اسلامی با تاکید بر اندیشه امام خمینی(ره)، مقاله‌ای از رجبعلی اسفندیار»، «رابطه روحانیت و دولت اسلامی، مقاله‌ از علیرضا پیروزمند»، «آسیب های کناره گیری روحانیت از انقلاب، مقاله از روح الله شریعتی»، «توسعه پایدار و روحانیت، مقاله از سید فراهانی»، «نقش روحانیت در شکل‌گیری و تکامل بانکداری اسلامی، مقاله‌ای از سید عباس موسویان» و «روحانیت و آثار مکتوب، مقاله‌ای از مهدی واحدیان اردکانی» برخی از عناوین «مقالات» را تشکیل داده است.

مجموعه سه جلدی «روحانیت و انقلاب اسلامی»، با شمارگان1400 نسخه، از سوی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، به چاپ رسیده است. علاقه‌مندان جهت اطلاع از نحوه تهیه این مجموعه کتاب، می‌توانند به نشانی: قم، خیابان شهداء کوچه آمار، پلاک 42 مراجعه و مکاتبه و یا با تلفن 7832834-0251 تماس بگیرند.

 

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم