۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱

کوثر معارف در میز مطبوعات

کوثر معارف در میز مطبوعات
سیزدهمین شماره فصلنامه «کوثر معارف» در حوزه‌های گوناگون اندیشه اسلامی و با مطالب متنوع منتشر و بر روی میز مطبوعات قرار گرفت.
کد خبر: ۶۶۶۶

به گزارش خیمه مگ، «انسان شناسی از دیدگاه فیض کاشانی» از مقالات درج شده در این نوشتار است که با اشاره به اهمیت مسئله شناخت انسان و حل معماهای آن آورده است: هر کدام از اندیشمندان نگرش و روش خاصی را دنبال کرده‌اند، انسان‌شناسی ممکن است به صورت تجربی، عرفانی، فلسفی و دینی و به لحاظ نگرش ممکن است به صورت کلان یا خود باشد.

در این مقاله ساحت‌های وجود انسان، نحوه پیدایش نفس، ادله تجرد نفس و حقیقت انسان ارتباط انسان با خدا پس از دنیا از دیدگاه مرحوم فیض پرداخته شده است.

«کرامت انسان در قرآن و روایات» عنوان نوشتار دیگری است که پس از مفهوم‌شناسی کرامت در مقام تبین کرامت ذاتی برای انسان ها بر آمده و در پی آن به ریشه‌های کرامت ذاتی انبیا در احیای آن و نیز جلوه‌های آن از منظر قرآن و سنت و تربیت یافتگان این مکتب از جمله امام خمینی‌(ره) پرداخته است.

«انسان‌شناسی و رفتار مصرفی» عنوان مقاله دیگری در این فصلنامه است که آموزه‌های اسلامی، ابعاد و جایگاه وجودی انسان، هدف و معنای سعادت، ارزش‌های اخلاقی و نیز قواعد عقلایی رفتار مصرفی انسان را بررسی می‌کند.

«تخصیص بهینه منابع و توسعه پایدار نیز نوشتاری است که در آن بررسی عناصر اساسی توسعه پایدار، نقش الگوی مصرف را در تحقق هدف بینی می‌سازد.

سحر از دیدگاه قرآن کریم، هرمنوتیک و اندیشه دینی، راهکارها و موانع تحقق عدالت در نظام سیاسی قاعده نفی سبیل اصل حاکم بر سیاست خارجی و نیز تلخیص مقالات به زبان انگلیسی از دیگر عناوین درج شده در این فصلنامه است.

فصلنامه پژوهشی علمی «کوثر معارف» از سوی مجتمع آموزش عالی فقه و با مدیر مسئولی مصطفی محامی در 240 صفحه منتشر شده است.

علاقمندان مي‌توانند جهت اشتراك به نشانی قم، چهارراه شهداء، خیابان حجتیه مجتمع آموزش عالی فقه، مراجعه و یا با تلفن 7742086-0251 داخلی 218 تماس بگیرند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم