۰۴ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۸:۰۷

طلاب ضرورت تبلیغ بین‌الملل را بخوبی درک کنند

طلاب ضرورت تبلیغ بین‌الملل را بخوبی درک کنند
حجت‌الاسلام والمسلمین صحرایی، با بیان اینکه کار دین اسلام به جزء کار جهادی پیش نمی‌رود، تاکید کرد: طلاب و روحانیون باید ضرورت تبلیغ بین‌الملل را بخوبی درک کنند.
کد خبر: ۹۵۳۲

به گزارش خیمه مگ،حجت‌الاسلام والمسلمین محسن صحرایی، مُبلغ بین‌الملل در آمریکای لاتین روز سه‌شنبه در نشست «تبیین تبلیغ بین‌الملل، روش‌ها و ظرفیت‌ها» در مدرسه علمیه باب‌العلم اسلامی آیت الله اعتمادی کاشان، تاکید کرد: امروز یک جهان، منتظر طلبه‌ها هستند و این راه، راه بسیار خوبی است اما سخت و مشروط بر اینکه طلبه‌ها باید خودجوش و جهادی حرکت کنند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که فرمودند در دل یک پیچ تاریخی قرار داریم، اظهار کرد: این پیچ تاریخی فقط برای بحث‌های داخلی نیست بلکه جهان در این پیچ تاریخی قرار دارد.

معاون بین‌الملل مؤسسه حضرت زینب(س)، تصریح کرد: مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده‌ای با بینش قوی که دور دست‌ها می‌بینند، بارها تاکید کرده‌اند که متدینین به خصوص در راس آنها حوزه‌های علمیه و طلاب در این تغییر تاریخی جهان نقش بسزایی دارند.

وی، مهم‌ترین رخداد کنونی جهان را جنگ بین استکبار و کفر در مقابل جبهه مقاومت و ایمان بیان کرد و افزود: در یک طرف این جنگ سپاه دشمن و ابلیس یعنی آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و همپیمانانش قرار گرفته‌اند و در مقابل آنها جبهه ایمان و مقاومت کشورهای سوریه، لبنان، یمن، عراق و در راس آنها جمهوری اسلامی ایران، ایستاده‌اند

به گفته وی، رهبری جبهه ایمان و مقاومت در برابر جبهه کفر را جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب در اختیار دارند، بنابر این نباید ساده‌انگاری کرد که دشمن بیکار می‌نشیند بلکه برای شکست این جبهه از هیچ تلاش و کوششی در تمامی زمینه‌ها به ویژه نظامی، فرهنگی و اقتصادی دریغ نمی‌ورزد و دنبال بدبین کردن مردم به این جبهه است کند که البته در اندک مواردی نیز موفق بوده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صحرایی خاطرنشان کرد: رهبری جبهه مقاومت بر عهده مقام معظم رهبری دانش‌آموخته حوزه‌های علمیه است که از این تحلیل بسیار کوتاه می‌توانیم به نقش طلبه‌های حوزه علمیه پی ببریم، بنابر این نباید گفت، ما چه کاری باید انجام دهیم؟

وی اظهار کرد: شخصیت‌هایی عالِم و مجاهد همچون امام خمینی(ره)، شهیدان مطهری و بهشتی از دل حوزه‌های علمیه بیرون آمده‌اند که با جهان‌بینی دنیا را به لرزه درآوردند.

معاون بین‌الملل مؤسسه حضرت زینب(س) یادآور شد: امام خمینی(ره) در دهه ۶۰ در خصوص تبلیغ بین‌الملل جمله بسیار مهمی فرمودند که تبلیغ بین‌الملل ضرورتش از تبلیغ داخل اگر بیشتر نباشد، کمتر نیست، که البته ضرورت این جمله بسیار مهم در دوران کنونی، ضرورتش بیشتر شده است.

وی گفت: اگر اقتصاد و مسائل اجتماعی داخل کشور به اقتصاد و مسائل اجتماعی خارج از کشور گِره خورده است، بطور حتم مسائل فرهنگی کشور نیز به مسائل فرهنگی گره خورده است.

مُبلغ بین‌الملل در آمریکای لاتین با بیان اینکه کار فرهنگی جدای از کار سیاسی نیست، تصریح کرد: اگر ناوهای نظامی آمریکا در اطراف ایران مستقر شده است، ناوهای فرهنگی ایران نیز در قاره آمریکا در کشورهای اکوادر، ونزوئلا و کوبا مستقر هستند.

وی از «املیکار الداما» استاد فلسفه غرب در دانشگاه هاوانا کوبا و مسلط به چهار زبان خارجی به عنوان محصول تبلیغ بین‌الملل یاد کرد و گفت: الداما فرزند سفیر سابق کوبا در کشورهای آلمان، هند، روسیه و عراق است که پیشتر مسیحی بوده و هنوز مادرش نیز مسیحی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صحرایی از زبان به عنوان یکی از مولفه‌های تبلیغ بین‌الملل نام برد و یادآور شد: ثبت نام زبان اسپانیایی برای طلاب مدارس علمیه کاشان از امروز آغاز و کلاس‌های آن تابستان امسال در قمصر برگزار می‌شود که در ادامه کلاس‌ها آشنایی با تبلیغ غرب و فضای حاکم بر غرب نیز توضیح داده خواهد شد.

نشست «تبیین تبلیغ بین‌الملل، روش‌ها و ظرفیت‌ها» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسن صحرایی مبلغ بین‌الملل در آمریکای لاتین و «املیکار الداما» پژوهشگر کوبایی فلسفه اسلامی به همت معاونت پژوهش حوزه علمیه منطقه کاشان برگزار شد.