۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰

مداحان از خواندن اشعار ضعیف خودداری نمایند

مداحان از خواندن اشعار ضعیف خودداری نمایند
مبلغین و مداحان نسبت به اشعاری که در هیئت های مذهبی قرائت می‌شود، حساس باشند و دقت کنند اشعار ضعیف خوانده نشود و سعی نمایند محتوای اشعار مطابق با مقاتل و روایات باشد.
کد خبر: ۲۲۷۴

به گزارش خیمه مگ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیمی در همایش طلاب و فضلای سبزواری مقیم حوزه علمیه قم که در اردوگاه یاوران مهدی (عج) قم برگزار شد، ضمن تأکید بر تلاش علمی و تبلیغی طلاب و روحانیون، اظهار داشت: امروزه طلاب باید برای ارتقای سطح علمی خود جهاد کنند و برای اثرگذاری بیشتر در جامعه روند رو به رشدی داشته باشند.

امام جمعه سبزوار با تأکید بر لزوم حضور مبلغان و روحانیون در روستاها و بخش‌ها، گفت: در حال حاضر برخی از مناطق روستایی و شهرهای کوچک برای عمل به واجبات خود به روحانی دسترسی ندارند و اگر طلاب و روحانیون نمی‌توانند به طور دائم در روستاها و بخش‌ها بمانند حداقل مدتی را در آن مناطق حضور یافته و به مشکلات دینی مردم رسیدگی نمایند.

وی با اشاره به در پیش‌بودن محرم الحرام، از مبلغین و مداحان خواست نسبت به اشعاری که در هیئت های مذهبی قرائت می‌شود، حساس باشند و دقت کنند اشعار ضعیف خوانده نشود و سعی نمایند محتوای اشعار مطابق با مقاتل و روایات باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیمی در ادامه با بیان این که اختلاف سلیقه و وجود فکرهای مختلف در جامعه طبیعی است و اگر غیر از این باشد، جامعه به کمال نمی‌رسد، گفت: همه سلیقه‌ها باید حول یک محور، یعنی کتاب و سنت حرکت کنند.

وی افزود: در صورت انحراف از کتاب و سنت یقیناً ضرر خواهیم کرد؛ به طوری که در طول تاریخ هم مشکلاتی که در جوامع اسلامی پیدا شده ناشی از انحراف از کتاب و سنت بوده است.

امام جمعه سبزوار خطبه غدیر رسول اکرم (ص) را دایرةالمعارف اعتقادی برشمرد و گفت: در خطبه غدیر قریب به 45 مورد عبارت «معاشر الناس» آمده است و همه را مخاطب خود قرار داده است و لفظ امام حدود 40 مورد در این خطبه ذکر شده است نام امیرالمؤمنین علی (ع) و امام مهدی (عج) در این خطبه آمده است.

گفتنی است، در همایش تجلیل از نخبگان ایثارگر شهرستان سبزوار از 8 نفر از طلاب و فضلای نخبه و ایثارگر این شهرستان تجلیل شد.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم