۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۰

هیچ کشوری مانند ایران استقلال ندارد

هیچ کشوری مانند ایران استقلال ندارد
حضرت‌ آیت‌الله علوی گرگانی گفتند: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، امروز در هیچ کشوری چنین استقلالی وجود ندارد.
کد خبر: ۵۸۰۹

به گزارش خیمه مگ،معظم‌له پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی به ایام‌الله دهه فجر اشاره کردند و گفتند: حاکمانی که پیروی هوای نفس خود بودند، حق بسیاری از مردم را پایمال می‌کردند. در این شرایط امام خمینی(ره) در برابر این حکومت ایستاد و مردم نیز به ندای او لبیک گفتند و جمهوری اسلامی ایران را در کشور ایجاد کردند.

ایشان به نقش ارتش جمهوری اسلامی ایران در به نتیجه رسیدن انقلاب اسلامی ایران اشاره کرده و گفتند: زمانی که ارتش دید مردم و رهبری دیگر رژیم طاغوت را نمی‌خواهد، به مردم پیوست و در پیروزی انقلاب نقش‌آفرینی کرد.

حضرت‌ آیت‌الله علوی گرگانی در ادامه با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص) اظهار داشتند: حضرت رسول اکرم(ص) همواره از پیروی مسلمانان از هوای نفس و داشتن آرزوهای بلند دنیایی برای آنها ابراز نگرانی می‌کردند.

معظم‌له افزودند: هر که به دنبال هوای نفس برود، از راه حق باز می‌ماند. چنین شخصی همه چیز را برای خود می‌‌خواهد و آنچه نفسش بخواهد را انجام می‌دهد و در این راه حقوق زیادی را پایمال می‌کند.

ایشان همچنین حکومت‌‌های طاغوت را نشانه پیروی حکام از هوای نفس و توجه نکردن به مردم دانستند.

این استاد حوزه تصریح کردند: مردان حق، هر کاری که انجام می‌دهند،‌ به نفس خود گوش نمی‌دهند و به فکر این هستند که کار آنها برای خداوند باشد.

حضرت‌ آیت‌الله علوی گرگانی نفس لوامه را نماینده خداوند در دل انسان‌ها معرفی کرده و گفتند: خداوند در فطرت انسان‌ها نفس لوامه را قرار داده است و انسان را در خلوت، متوجه اشتباهات خود می‌کند.

ایشان با تأکید بر این که انسان باید در جوانی در مسیر سعادت قرار گیرد، بیان داشتند: اگر انسان در دوران جوانی کاری انجام دهد که نباید انجام می‌داد، مسلماً یک روز پشیمان می‌شود و وجدانش او را آزار می‌دهد.

معظم‌له داشتن آرزو‌های دراز برای مسلمانان را از دیگر نگرانی‌های پیامبر(ص) معرفی کردند و بیان داشتند: کسی که آرزو‌های دور و دراز داشته باشد، آخرت را فراموش می‌کند و تمام فکرش معطوف دنیاست و زمانی که انسان نسبت به آخرت غافل شود، گمراه می‌شود.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم