۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰

دهه نودی‌های مسجدی از ماه مهمانی خدا استقبال ویژه ایی انجام دادند

دهه نودی‌های مسجدی از ماه مهمانی خدا استقبال ویژه ایی انجام دادند
دهه‌ نودی‌های عضو در کانون‌های مساجد ساکن در استان خراسان شمالی با هدف استقبال از ماه مبارک رمضان، با حضور در مساجد اقدام به غبارروبی خانه‌های خدا کردند.
کد خبر: ۵۲۶۶

به گزارشخیمه مگ،ماه مهمانی خدا، ماه رفاقت ها و سادگی ها در قاب پرهیز و در  بستن های آگاهانه و شیرین بر نبایدهای هر چند کوچک و قلب گشودن به روی  انسانیت ها و دریافت حقایق و معنای درست زیستن، تا ساعاتی دیگر از راه می رسد و شعبان المعظم با درس های تربیتی و بندگی کردن های مختص خودش رخت بر میبندد.

ماه رمضان که می رسد، رونق مساجد دو چندان می شود، گام ها هر چند کوچک رو به سوی مسجد روان می شود و دل ها در تضرع های بندگی و خشوع روشن آدم ها، به سمت محراب و منبر و شبستان ها منتشر می شود و کاشی های آبی و آیات متبرک قرآن کریم سویِ روشن تماشا می شود و کلمات تازه گفتگو؛ جان تازه میشود و شوق بندگی متولد... هر بنده مشتاقی با قلب و زبانی روزه طرحی از اشتیاق  بیشتر می کشد و با دست پر به مسجد می آید.

اعضای کانون های مساجد نیز  در این راه پیش قدم شدند و با دستی پر به صحن مسجد آمدند تا در این مهمانی انسانی، گوشه ای از آسمان بندگی و خضوع را برای پرندگان پناه آورده، هدیه بیاورند و با برنامه های متنوع پذیرای روزه داران و مهمانان الهی باشند.

استقبال دهه نودی‌های مسجدی از ماه مهمانی خدا

خانه تکانی مساجد قدم اول بود؛ نوجوانان و جوانان، بانوان و دختران جوان، پدرها و مادرها هر کدام دستمالی به دست گرفتند و غبار از صورت کاشی ها و پنجره های مساجد زدودند، یکجا فرش ها را شستند و رفتند سراغ سماور و کتری ها و استکان های چای بساط افطاری و یک گوشه هم جارو به دست داشتند و خاک فرش ها را دور ریختند.

کار به اینجا و رفت و روب و شست و شو ختم نمی شد؛ تازه اول کار بود، برای تدارک افطاری های ساده با همت خیرین دست به دست هم دادند، برای برگزاری محافل قرآنی جلسه برگزار کردند، برخی کانون های مساجد استان پایگاه قرآنی تشکیل دادند و محلات دیگر را دور خود کردند تا در قالب دورهمی جمعی از قاریان و اساتید گرد هم بیایند و در هر مسجد هر روز یک جزء قرآن خوانده شود و آیات آن برای ترویج سبک زندگی تفسیر و آموزش داده شود.

استقبال دهه نودی‌های مسجدی از ماه مهمانی خدا

حرکت بعدی کانون های مساجد استان، حضور در چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم خراسان شمالی و رونق بخشی به برنامه‌های آن را در قاب اجرای سرود، برگزاری محافل قرآنی، کارگاه های نقاشی و فروش محصولات و اقلام حجاب، فروش کتب منتشر شده دینی، پخش کلیپ های آموزشی و معرفی فعالیت های مساجد در قاب عکس‌هایی است که در بازه برگزاری نمایشگاه قرآن خراسان شمالی از تاریخ ۲۱ تا ۲۷ اسفند ارایه می شود.

استقبال دهه نودی‌های مسجدی از ماه مهمانی خدا

همچنین اجرای عمومی  اثر نمایشی «زمان متوقف شد»  کاری از بچه های کانون فرهنگی هنری امام رضا (علیه السلام) گرمه که اخیرا در جشنواره ملی تئاتر شبستان سه جایزه دریافت کرد، از دیگر برنامه های کانون ها در ایام ماه مبارک رمضان است.

معرفی فعالان و اثرگذاران مسجدی و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در قاب برنامه های زنده تلویزیونی شبکه استانی اترک برنامه دیگر است که تصویر خضوع و بندگی را از کاشی های حکاکی شده با آیه  ها به جهان پیرامون منعکس خواهد کرد.

گفتنی است، بر اساس اعلام دفتر مقام معظم رهبری،  در ایران اسلامی سه شنبه؛ ۲۲ اسفند ماه، اولین روز ماه مبارک رمضان است.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم