۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۸

نوروز مدیون عطر دل انگیز تایید اسلام می باشد

نوروز مدیون عطر دل انگیز تایید اسلام می باشد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که روایت است که در عید نوروز، عده ای نزد امیرالمؤمنین‌(ع) آمدند و به حضرت هدیه دادند و تبریک گفتند: حضرت علی (ع) از آنان پرسید این هدیه برای چیست، آنان پاسخ دادند عید نوروز است، امام اول شیعیان گفتند؛ هرروز برای ما روزی نو است.
کد خبر: ۵۴۲۱

به گزارش خیمه مگ،حجت الاسلام والمسلمین ذولقدر در گفت‌وگویی گفت: در روایات داریم، امام جعفر صادق(ع) در عيد غدير خم، پذیرای میهمانان بسیاری بودند گفت: هرچند برای اسلام اعیادی چون غدیر خم، قربان و فطر شکوه و جلال دارند ولی عید نوروز نیز مورد تایید منابع دینی است.

عضو کمیسیون اقتصادی با تأکید بر اینکه امیرالمؤمنین به منصوبان سفارش می‌کردند که حرمت مردم را نگه دارید گفت: روایت است که حضرت علی علیه‌السلام به هر استانداری که به مأموریت می‌فرستادند تأکید می‌کردند؛ هر مراسم و آیینی که در بین مردم آن منطقه وجود دارد، چنانچه اسلام مخالفتی با آن ندارد شما نیز مخالفت نکنید.

وی با تأکید بر اینکه بزرگان دین اسلام عید نوروز را تایید کرده‌اند گفت: هنگامی که چیزی با مخالفت این بزرگان روبرو نشده است، دلیلی ندارد با آن مخالفت کنیم و تأثیرات مثبت آن را از بین ببریم، بلکه باید از این فرصت برای تقرب به خدا و رسیدن دلها به یکدیگر استفاده کنیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اعیاد دیگر ادیان گفت: در زمان حضرت آدم عید وصيت وجود داشته و در آن روز مردم وصیت حضرت آدم را برمی‌داشتند و می‌خواندند و آن روز برای آنان روز جشن بوده است. عید در زمان حضرت نوح، حضرت موسی و حضرت ابراهیم‌‌(ع) نیز وجود داشته است.

نماینده بندرعباس گفت‌: حضرت عيسی بن مریم‌(ع) نیز هنگامی دست به دعا برداشته و می‌گوید، خداوندا برای ما سفره‌ای غذا بفرست تا ما آن روز را جشن بگیریم، مائده آسمانی برای حضرت عیسی‌(ع) فرستاده شد که مسیحیان معتقدند آن روز یکشنبه بوده و اکنون آن را جشن می‌گیرند .

وی با تأکید بر اینکه جشن و شادی در بین تمام اقوام و ادیان بوده و هست گفت : در اسلام نیز روزهايي مانند بعثت، ولادت امامان،‌ عید قربان و عید فطر و غدير وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالقدر با یادآوری اینکه، عید نوروز به بیش از دوهزار سال قبل بازمی‌گردد گفت: اسلام بيش از1400 سال است ظهور کرده، بنابراین اگر قرار بود مخالفتی با این عید و مراسم صورت گیرد، امامان و بزرگان دین اسلام، علیه آن موضع‌گیری می‌کردند.

وی با تأکید بر اینکه، عید نوروز پیشینه تاریخی غنی دارد گفت : مردم ایران بیش از دو هزار و پانصد سال است که عید نوروز را جشن می‌گیرند و پیامبر اسلام‌(ص) نیز آن را تأیید کرده است و باید اعتراف کرد؛ شکوه عید نوروز مدیون عطر دل انگیز، تاییدات اسلام است.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم