۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۰

تقویت ارتباط حوزه های علمیه با جوانان

تقویت ارتباط حوزه های علمیه با جوانان
حضرت آیت الله نوری همدانی بر لزوم ارتباط بیشتر حوزه های علمیه با جوانان تاکید کرده و از سازمان ملی جوانان خواستند تا زمینه این ارتباط را در کشور فراهم کند.
کد خبر: ۵۵۴۵

به گزارش خیمه مگ، این مرجع تقلید ظهر امروز در دیدار رییس سازمان ملی جوانان کشور و هیئت همراه، گفتند: در شرایط کنونی که در یک جنگ نرم قرار داریم بسیار لازم است که جلساتی میان حوزویان و جوانان برای طرح سوالات و شبهات برگزار شود، چرا که آنان ما علاقه مند به دین بوده و نسبت به این مسایل احساس نیاز می کنند.

ایشان با اشاره به حضور بسیار گسترده جوانان در مجالس و برنامه های مذهبی، اظهار داشتند:اکثر جوانان کشور ما دین دار و مدافع انقلاب هستند و حضور آن ها در عرصه های مختلف همچون مراسم اعتکاف و راهپیمایی های انقلابی نشان می دهد که نسل امروز با وجود تبلیغات سو دشمنان ،در راستای دفاع از فرهنگ انقلاب مصمم است.

حضرت آیت الله نوری همدانی همچنین با تاکید بر لزوم حفظ وحدت و همدلی در جامعه، گفتند: در شرایط کنونی ما با وجود هوشیاری و استقامت درسایه اتکا به پروردگار متعال ،در برابر توطئه های دشمن به پیروزی می رسیم.

ایشان در ادامه ضمن تبریک ولادت با سعادت امام محمد باقر(ع) به بیان حدیثی از آن امام همام پرداخته و ابراز داشتند:فهم و درک درست از دین بسیار مهم است؛ چرا که دشمنان همیشه می خواسته اند دین را آماج تهمت ها قرار داده و به این طریق مردم را از دین جدا کنند.

معظم له افزودند:دشمن در سایه کج فهمی ها و بدفهمی ها می کوشد که اهداف مغرضانه خود را با ایجاد اختلاف و به ویژه تحریف در دین محقق کند.

*جدای دین از سیاست، تحریف دین است

ایشان همچنین با بیان این که طرح جدایی دین از سیاست از زمان بنی امیه وجود داشته است، خاطر نشان کردند: تحریف در دین به این معنا است که دین از سیاست جداست و تلاش دشمنان هم دقیقا در همین راستا می باشد.

این مرجع تقلید ضرورت دشمن شناسی را مورد توجه قرار داده و بیان داشتند:کار مهم حضرت امام(ره) این بود که دین را به عرصه زندگی مردم آورد و با حکومت اسلامی به دنیا نشان داد که دین اسلام به همه جنبه های زندگی انسان توجه لازم را دارد.

در ابتدای این دیدار مهرداد بذر پاش ،رییس سازمان ملی جوانان نیز طی سخنانی با تقدیر از مواضع آیت الله العظمی نوری همدانی، اظهار داشت:امروز جمهوری اسلامی ایران به ابرقدرتی در جهان تبدیل شده است و انقلاب اسلامی همچون فولادی است که روز به روز در حوادث مختلف آبدیده تر و قدرت مندتر از گذشته می شود.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم