۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰

جوانان فرزندان معنوی امام زمان (عج)هستند

جوانان فرزندان معنوی امام زمان (عج)هستند
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با تاکید بر این که جوانان کشور فرزندان معنوی امام زمان (عج)هستند، بر لزوم پایبندی نسل جوان نسبت به تکالیف شرعی تاکید کردند.
کد خبر: ۵۵۷۳

به گزارش خیمه مگ، این مرجع تقلید ظهر امروز ،در دیدار جمعی از جوانان نخبه استان قم و نیز تنی چند از دانشجویان دانشگاه اهواز ،با اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کردند:جوانان دختر و پسر به عنوان کسانی که وابسته به امام عصر (عج) می باشند، باید مراقب بوده و امر به معروف و نهی از منکر را به جای آورده و نسبت به انجام واجبات و ترک محرمات الهی دقت کنند.

ایشان با اشاره به این که عصر غیبت امام زمان (عج)، عصر امتحانات و سنجش خلوص افراد می باشد، ابراز داشتند:را ه نزدیک شدن به خدا و امام زمان (عج) این است که ما در عصر غیبت در مسیر ولایت و دین داری ثابت قدم باشیم تا بتوانیم از امتحانات این عصر سربلند بیرون بیاییم.

معظم له همچنین ضمن برحذر داشتن جوانان از شنیدن موسیقی های حرام و انجام امور لهو و لعب، گفتند: عمل به واجبات و اجتناب از محرمات، بهترین راه جلب رضایت حضرت ولی عصر (عج) است.

ایشان با تاکید بر لزوم توجه به اخلاق فاضله در عصر حاضر بیان داشتند:خداوند در دوره غیبت امام زمان (عج) انسان ها را می آزماید تا درجه خلوص افراد مشخص شود و در این بین بانوان نیز به ویژه در روزگار ما امتحانات خاص خود را دارند که باید در دین داری خود ثابت قدم بوده و تحت تاثیر جریانات انحرافی قرار نگیرند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در ادامه با تقدیر از کسانی که در راه ترویج مهدویت و احیای آموزه های مهدوی گام بر می دارند اظهار داشتند: اگر چه ما در عصر غیبت از فیض وجود امام زمان (عج) محروم هستیم، اما باید دانست که در این دوره خداوند برکات زیادی را برای منتظران واقعی در نظر گرفته است و به آن ها بصیرتی را عنایت می کند که ایمان آن ها در این زمان حتی بالاتر از کسانی می شود که در دوران ائمه (ع) زیسته اند.

ایشان اضافه کردند:در عصر غیبت شیعیان می توانند با اعمال خود به درجات و مراتب بالایی برسند کمان این که در صورت غفلت، دچار سقوط و لغزش می شوند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم