۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰

عضویت یک آیت‌الله در فدراسیون تیراندازی

عضویت یک آیت‌الله در فدراسیون تیراندازی
آیت الله حائری شیرازی با اشاره به عضویت خود در هیأت رئیسه فدراسیون تیراندازی کشور، گفت: باور دارم که نشاط برای طلاب لازم است و باید بتوانیم از نظر دفاعی خود را قوی نگاه داریم.
کد خبر: ۵۶۶۴

به گزارش خیمه مگ، آیت الله حائری شیرازی در دیدار دست اندرکاران برگزاری جشنواره طلاب ومبلغین برتر با بیان اینکه دوره جوانی بهار زندگی است، گفت : جوانی دوره ای است که شخص قابلیت شکوفا شدن دارد و می تواند معنویت را قبول کند و به یک انسان کامل تبدیل شود.

وی با توصیف جوانی به دوره نشاط انسان، افزود : با این توصیف طلبه ها می توانند با نشاط تر از دیگران باشند؛ زیرا طلبه ی با تقوا می تواند نشاط خود را برای سالیان طولانی حفظ کند و جوانی‌اش را امتداد بخشد.

استاد اخلاق حوزه علمیه، امام خمینی(ره) را مصداق بارز این نشاط عنوان کرده و یادآور شد : ایشان حتی تا سالیان آخر عمرشریف خود، با نشاط و خرّم بودند؛ زیرا در جوانی افراط نکردند.

عضوخبرگان رهبری، نقش طلاب جوان را در ارتقاء هویت فرهنگی جوانان موثر دانسته و گفت: طلاب بایدبا شناخت جریان های فکری و فرهنگی و بصیرت، به راه های مبارزه با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی آشنایی پیداکنند، تا بتوانند در نسل جوان اثرگذارباشند.

وی، شخصیت امام خمینی (ره) را جامع و در بردارندة ویژگی های سیاسی، اجتماعی، عرفانی، فقهی و فکری عنوان کرده و افزود: ایشان در جوانی شاعری بسیار برجسته، اهل درس و بحث و تحقیق، عرفان و مجاهدة با نفس بودند و به انسان ها نیز خدمت می کرد.

براساس گزارش روابط عمومی دبیرخانه جشنواره طلاب و مبلغین جوان، وی ادامه داد : طلبه همان طور که الگوی تقوا، وقت شناسی، زیرکی و کاردانی است، می تواند الگوی توانمندی و نشاط کشور خود نیز باشد.

آیت الله محی الدین حائری شیرازی درپایان تاکید کرد : طلاب باید جامع ویژگی های اجتماعی باشندتا بتوانند درتبلیغ معارف دینی موفق باشند

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم