۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۰

تا اسرائیل محو نشود منطقه آسایش نخواهد دید

تا اسرائیل محو نشود منطقه آسایش نخواهد دید
حضرت آیت الله نوری همدانی، با انتقاد از موضع گیری‌های جهانی نسبت به جنایت اخیر صهیونیست ها، گفتند: سازمان ملل و شورای به اصطلاح امنیت تحت سیطره کشور‌های حامی رژیم صهیونیستی قرار دارند و اجازه نمی دهند حتی، بیانیه‌ی بین‌المللی علیه این رژیم صفاک صادر شود.
کد خبر: ۵۶۸۰

به گزارش خیمه مگ، معظم له، ظهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان پاسگاه های انتظامی کشور و ایثارگران وزارت اقتصاد و دارائی، با اشاره به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در حمله کشتی حامل کمک های بشر دوستانه به مردم غزه، گفتند: حدود 40 کشور دنیا بعد از مدت طولانی محاصره غزه توسط رژیم صهیونیستی، کمک هایی را برای این کشور ارسال کرده و تصور نمی کردند که این رژیم باطل تا این اندازه خبیث باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که در قرآن هیچ طایفه ای به اندازه بنی اسرائیل مورد مذمت قرار نگرفته است، گفتند: این طایفه در طول تاریخ در مقابل بسیاری از پیامبران خدا ایستادند و حتی بعضی از آن ها را به کشتن دادند و علاوه بر آن از ابتدای ظهور اسلام تا کنون، آن ها با اسلام دشمن بوده اند.

ایشان افزودند: بدانیم که تا رژیم صهیونیستی نابود نشود، منطقه خاورمیانه روی امنیت و آرامش را به خود نخواهد دید.

این مرجع تقلید، با اشاره به شکست رژیم اشغالگر قدس در مقابله با مردم غزه، ادامه دادند: اگر مسلمان‌ها قیام کنند، می توانند این رژیم باطل را نابود کنند.

* امام خمینی (ره) اسلام را به متن جامعه آورد

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به فرارسیدن سالگرد امام راحل، گفتند: باید اندیشه های آن مرجع بزرگ جهان اسلام را مورد بررسی دقیق قرار دهیم و ببینیم که ایشان چگونه توانست اسلام ناب محمدی را که به حاشیه رانده شده بود، با انقلاب اسلامی به متن جامعه آورد.

حضرت آیت الله نوری همدانی، با اشاره به ضرورت شناخت ارکان انقلاب، تصریح کردند: بر اساس دیدگاه امام‌(ره) مردم اولین رکن انقلاب محسوب می‌شوند، آنان در بسیاری از عرصه ها و مخصوصا دوران دفاع مقدس، با حضور خود اهل باطل را شکست دادند.

معظم‌له افزودند: امام(ره) همواره تأکید داشتند که مردم باید همیشه در صحنه باشند؛ بنابراین برای تحقق این مهم، مسئولین باید به گونه ای عمل کنند که با رضایت مندی کامل در صحنه حضور داشته باشند، چرا که اگر مردم از دولت جدا شوند، آن دولت محکوم به سقوط است.

* انتقاد از برخورد برخی ادارات با مردم

ایشان با انتقاد از برخورد بعضی از ادارات دولتی با مردم، گفتند: ادارات خانه مردم اند، و بهترین اعمال برای کارمندان ادارات، حل کردن مشکلات مراجعین است.

حضرت آیت الله نوری همدانی دومین رکن مهم انقلاب اسلامی را اسلام دانسته و تصریح کردند: اسلام روحیه ای را در ما ایجاد کرد که نه ظالم باشیم و نه ظلم پذیر، بلکه با حفظ استقلال حکومتی را بر اساس عدالت ایجاد کنیم.

* ولایت فقیه خودباختگی مردم را به خود باوری تبدیل کرد

این مرجع تقلید شیعیان جهان، با اشاره به فواید انقلاب اسلامی گفتند: یکی از مهمتری اثرات انقلاب بیداری مردم به برکت ولایت فقیه است؛ به طوری که بسیاری از مردم ایران قبل از انقلاب، در مقابل دنیای غرب روحیه خود باخته داشتند، اما این خودباختگی مردم در قبل از انقلاب، به روحیه خودباوری در بعد از انقلاب منجر شد.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم