۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰

اطلاع رسانی صادقانه عبادت است

اطلاع رسانی صادقانه عبادت است
مدیرحوزه های علمیه، اطلاع‌رسانی دقیق و صحیح را از مسئولیت‌ها اصحاب رسانه دانسته و گفت: اگر اطلاع‌رسانی با قصد خالص و صادقانه انجام شود، عبادت محسوب می شود و پاداش بالایی خواهد داشت.
کد خبر: ۵۸۳۳

به گزارش  خیمه مگ،آیت الله مقتدایی، پش از ظهر امروز در دیدار اصحاب رسانه استان ایلام و برگزارکنندگان طرح «نسیم رحمت» با اشاره به وظیفه سنگین اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ ناب محمدی‌(ص) و معارف اهل‌بیت‌(ع)، اظهار داشت: اصحاب رسانه مسئولیت سنگینی در قبال اجرای طرح‌هایی مانند «نسیم رحمت» دارند و باید با انواع شیوه‌های نو، فعالیت‌های قرآنی را تبلیغ و دیگران را به انجام آن تشویق کند.

مدیر حوزه‌های علمیه، رساندن پیام‌ ها را به مردم خدمت قرآنی دانسته و یادآور شد: اگر اطلاع‌رسانی با قصد خالص و صادقانه انجام شود، عبادت محسوب می شود و پاداش بالایی خواهد داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه، اطلاع‌رسانی و نشر اخبار دقیق و صحیح را از مسئولیت‌ها اصحاب رسانه دانسته و گفت: هر یک از اصحاب رسانه اخباری را که اطلاع‌رسانی و منتشر می‌کنند، مردم باید آن را به عنوان خبر دقیق که از یک منبع موثق نقل می‌شود، تلقی کنند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: باید صفت امانت‌داری در اصحاب رسانه تبلور پیدا کند تا همگان به خبرهای منتشر شده اعتماد داشته باشند.

آیت الله مقتدایی در بخش دیگری از سخنان خود، طرح «نسیم رحمت»را حرکتی نو در راستای ترویج فرهنگ قرآن بیان کرد و اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی به قرآن توجه بسیاری صورت گرفته است، اما این طرح به عنوان یک کار نو و ابتکاری است که در واقع پاداش ایثار، فداکاری و مقاومت مردم استان ایلام در دوران 8 سال جنگ تحمیلی محسوب می شود.

عضو خبرگان رهبری، مردم ایلام را انقلابی، متدین و علاقمند به اهل‌بیت‌(ع) دانسته و گفت: مردم این خطه از ایران اسلامی دارای سوابق درخشانی در حفظ نظام و ارزش‌های آن هستند؛ به طوری که در دوران دفاع مقدس، استقامت خوبی در برابر دشمنان از خود نشان دادند.

آیت الله مقتدایی در ادامه با اشاره به خدمات صورت گرفته در حوزه‌ علمیه ایلام، گفت: برای حوزه‌های علمیه این استان تلاش‌ها و اقدامات خوبی صورت گرفته است که آن را شایسته مردم متدین ایلام می‌دانیم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان این که معمولا چند استان مانند فارس، خوزستان دارای سطح سه حوزه می‌باشند، اظهار داشتند: تقویت اساتید، فراهم نمودن امکانات برای آنان، اعطای مجوز فعالیت به‌ چند مدرسه علمیه جدید، تشکیل شورای حوزه علمیه استان و تعیین مدیر حوزه استان را از جمله اقدامات صورت گرفته در استان ایلام بر شمرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: مدارس علمیه امیرالمومنین‌(ع) شهرستان ایوان غرب، حجت‌بن‌الحسن‌(عج) دره شهر و جوادالائمه‌(ع) آبدانان مجوز فعالیت گرفته‌اند و دو مدرسه نیز در شهرهای دهلران و مهران در شرف اعطای مجوز هستند.

آیت الله مقتدایی خاطرنشان ساخت: شورای مدیریت حوزه‌ علمیه استان ایلام به ریاست نماینده ولی‌فقیه در استان تشکیل شده تا برای تقویت مدارس استان، راه‌اندازی مدارس جدید و جذب طلاب بیشتر، سیاستگذاری و برنامه‌ریزی نماید

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان این که با توجه به اقدامات صورت گرفته در مدارس علمیه ایلام، مردم شاهد فعالیت‌های گسترده تبلیغی و حضور ائمه جماعات در مساجد خواهند بود، افزود: در بسیاری از مناطق جوانان مومن، علاقمند به تحصیل در حوزه‌های علمیه هستند که با توجه به وضعیتی که مدارس علمیه ایلام پیدا کرده‌اند، این زمینه در این استان فراهم شده است.

مدیر حوزه های علمیه همچنین از تلاش ها و همکاری استاندار ایلام درخصوص کمک به راه اندازی مرکز مدیریت حوزه علمیه در این استان تقدیر کرد.

 

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم