۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵

مطالب متنوع در خصوص قیام خونین کربلا در مجله خیمه

مطالب متنوع در خصوص قیام خونین کربلا در مجله خیمه
عاشورا سالروز حادثه بزرگ تلاقی عشق و عقل است که عقل، عشق می‌شود و عشق، عقل، اگر انسان به اینجا برسد به کمال کافی رسیده است، کمال انسان اینجاست که عقلش به عشق و عشقش به عقل تبدیل شود.
کد خبر: ۶۰۱۲

به گزارش خیمه مگ، ماهنامه فرهنگی- اجتماعی خیمه در تازه‌ترین شماره خود در مصاحبه‌ای با دکتر غلام‌حسین‌ ابراهیمی دینانی به توصیف حکایت نزاع عقل و عشق و تلاقی آن در دو جریان کربلا است.

غلامحسین ابراهیمی دینانی، مولف کتاب «دفتر عقل و آیت عشق» از شاگردان درس فلسفه و عرفان علامه طباطبایی پرداخته است.

مجله خیمه در هفتاد و دومین شماره خود که دی ماه امسال منتشر شده به ارائه مطالب متنوعی در رابطه با امام حسین‌(ع) و قیام کربلا پرداخته است.

«شگفتا از این وضع» برشی از خطبه امام حسین‌(ع) در منا است که در طلیعه‌ این مجله آمده است.

«کربلا استثنا بود» عنوان مطالبی از امیرعباس ریاضی است که به بررسی دیدگاه‌های عارفانه به ماجرای عاشورای حسینی پرداخته است.

«از پرشکوه‌ترین نرمش تا سرخ‌ترین قیام» عنوان نوشتار بلندی از بخش تاریخ مجله «خیمه» به قلم سید غلامرضا هزاوه‌ای است که مقطعی 20 ساله از تاریخ اسلام از شهادت امام علی‌(ع) تا قیام خونین عاشورای حسینی را در 9 فصل تحلیل و بررسی کرده است.

از ابابیل تا کربلا (ماه محرم در گذر تاریخ) افزایش معرفت دینی، رسالت هیات‌ها در ماه محرم از نگاه رهبر معظم انقلاب، انتظار فقط اعتقاد نیست، آسیب‌شناسی مجالس مذهبی بانوان و رسانه‌های سنتی کافی نیستند، عناوین مهم شماره 72 مجله خیمه به شمار می‌رود.

هویت هیات‌ها را هدف گرفته‌اند (میزگردی با حضور کارشناسان سازمان تبلیغات اسلامی) خرافات در عزاداری، گفت و گو با پیرغلامان برگزیده، سایتی برای مداحان، ناگهان الف قامتش شکست (شعر عاشورایی)، بررسی آرا علمای شیعه درباره تعزیه و غلبه احساس بر ایدئولوژی از دیگر عناوینی است، که در این شماره به چشم می‌خورد.

هفتادو دومین شماره ماهنامه فرهنگی اجتماعی خیمه به مدیر مسئولی  حجت‌الاسلام محمد رضا زائری و مدیر مسئولی حجت‌الاسلام مرتضی وافی در 112 صفحه با قیمت 1000 تومان برای استفاده علاقمندان منتشر شده است.

علاقمندان می‌توانند این جمله را از روزنامه فروشی‌ها دریافت کره و برای ارتباط با دفتر مجله با شماره تلفن 88934790-021 (دفتر تهران) و 7751423-0251( دفتر قم) تماس بگیرند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم