۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰

حمایت از نظام،حمایت از اصول است

حمایت از نظام،حمایت از اصول است
آیت الله العظمی نوری همدانی، گفتند: لازم است، با تمام وجود از نظام پشتیبانی و حمایت کنیم؛ چرا که حمایت از نظام، حمایت از اصول است و نباید از آن غفلت کرد.
کد خبر: ۶۵۰۴

به گزارش خیمه مگ، معظم له ظهر امروز در دیدار جمعی از پرسنل وزارت دفاع و نیروی دریایی سپاه و نیز تعدادی از اعضای هیئت های قرآنی اصفهان و بوشهر، اظهار داشتند: رهبر معظم انقلاب اسلامی، در چند روز گذشته تأکید فرمودند که نباید از اصول غفلت کرد و به فروع پرداخت، بر این اساس ما وظیفه داریم سخن ایشان را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی، با اشاره به آیاتی از سوره نساء، گفتند: طبق آیات این سوره مبارکه، در زمان جنگ نباید غفلت کرد؛ بلکه باید توجه داشت که در زمان حاضر نیز ما در جنگ، البته جنگ نرمی قرار داریم، و اگر از اصولی که لازم است در یک جنگ رعایت شود، غفلت کنیم، شکست خواهیم خورد و به همین دلیل بايد هوشیار و آگاه باشیم.

ایشان تصریح کردند: به حمدالله، در حال حاضر نظام جمهوری اسلامی به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای برپاست و خدمات بسیار خوبی را به اسلام و مسلمین انجام می‌دهد؛ بنابراین لازم است تمام قد از نظام پشتیبانی و حمایت کنیم، چرا که حمایت از نظام، حمایت از اصول است.

این مرجع تقلید با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، که در آن ها در مورد غفلت سخن گفته شده است، گفتند: قرآن تأکید دارد که مسلمانان نباید غافل باشند؛ قرآن یکی از خصلت های بد هر انسانی را غفلت می داند، چرا که می فرماید غفلت، مانع اصلی برای رسیدن انسان به تعالی می شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی، با بیان این که قرآن کریم، سفارشات مکرری در مورد مذمت غفلت و انسان های غافل دارد، در بیان برخی از این آیات گفتند: برای مثال در اوایل سوره روم آمده است که بسیاری از مردم بیش از آن که به آخرت توجه نمایند، به دنیا توجه می کنند، به همین دلیل نیز مورد مذمت قرآن قرار می گیرند.

ایشان گفتند: از در و دیوار جهان حکمت می بارد و تنها انسان های هوشیاراند که آن ها را درک می کنند، اما انسان های غافل، به آن ها توجهی ندارند و به همین دلیل هم مورد مذمت قرآن قرار می‌گیرند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم