۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶

بررسی علت ترویج فرقه‌های دروغین در ماهنامه خلق

بررسی علت ترویج فرقه‌های دروغین در ماهنامه خلق
بیست و نهمین شماره دوماهنامه تربیتی، اخلاقی خُلُق به همت موسسه فرهنگی دارالهدی منتشر شد.
کد خبر: ۷۲۷۱

به گزارش خیمه مگ،این دو ماهنامه در بیش از 90 صفحه در حوزه اخلاق و سیره اهل‌بیت(ع) و مسائل تربیتی انتشار یافته است.

از جمله سرفصل‌های نشریه تربیتی – اخلاقی خلق، می‌توان به موضوعاتی چون؛ «راهبرد تحول اخلاقی و معنوی»، «وظایف و کارکردهای مربی اخلاق»، «حواریون اهل بیت(ع)»، «پرسش و پاسخ(راه سحر خیزی)»، «استعمار و عرفان‌های کاذب» و ویژه نامه ای تحت عنوان «توشه اعتکاف» نام برد.

نگارنده در مقاله «استعمار و عرفان‌های کاذب» با بررسی اهداف استعمارگران از ترویج عرفان‌های کاذب می‌نویسد؛ اهدف سیاست بازان استعمارگر در ترویج آیین‌های نوظهور را می‌توان به مواردی چون «بهره برداری از برخی آموزه‌ها، ایجاد پایگاهی مناسب در میان مردم، مقابله با معنویت اسلام شیعی و مهار قدرت مرجعیت نام برد.

در ادامه این مقاله نویسنده با اشاره به اذعان دشمنان تشیع به نقش مرجعیت در خنثی سازی توطئه‌های آنان می‌آورد: دشمنان با ترویج فرقه‌های دروغینی به نام معنویت و عرفان و با محوریت دادن به نقش پیر و استاد در حقیقت می‌خواهند بدیلی برای مرجعیت ایجاد کنند.

در بحث «راهبرد تحول اخلاقی و معنوی» این شماره از نشریه خلق، آمده است: فعالیت‌های سازنده تربیتی، باید بر مداری متمرکز شود که جایگاه ویژه ای در وجود انسان داشته باشد و با تحول و تغییر آن جابجایی عظیمی در شخصیت او رخ دهد.

نگارنده در این بخش با اشاره به این که جهاد با نفس به صورت اجمالی، پرهیز از مشتهیات نفسانی و مخالفت با هوای نفس می‌باشد، می‌افزاید؛ امام خمینی(ره) در کتاب شریف چهل حدیث می‌نویسند؛ استفاده بیش از اندازه از لذائذ و تمنیات مادی، عزم و اراده انسان را کم می‌کند. انسان هرچه بیشتر با امیال خود مخالفت کند، قوی تر می‌شود.

لازم به ذکر است این شماره از نشریه تربیتی اخلاقی خُلُق، شامل موضوعاتی دیگری همچون؛ «شرح حدیث جنود عقل و جهل»، «قله نشینان معرفت»، «تحفه قدسی»، «محو دلدار» می‌باشد.

علاقه مندان می‌توانند برای تهیه نشریه به نشانی؛ قم، خیابان معلم، معلم3، موسسه فرهنگی دارالهدی، نشریه تربیتی اخلاقی خلق، مراجعه و یا با شماره تلفن 7737429-0251 تماس حاصل نمایند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم