۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸

جامی از کوثر زلال وحی

جامی از کوثر زلال وحی
چهل و سومین شماره از مجله کوثر که نشریه ای علمی- تخصصی در زمینه قرآن و قرآن پژوهی از سوی گروه علوم انسانی و الهیات با گستره توزیع بین المللی است منتشر شده است.
کد خبر: ۷۴۴۲

به گزارش خیمه مگ،در این شماره از مجله کوثر با این مقالات و موضوعات روبرو می شویم:

در بخش مقالات دو مقاله با عنوان سینای طور رمضان و رسوم آئینی ماه رمضان و ارزشهای اخلاقی از منظر قرآن و روایات منتشر شده است.

در بخش قرآن و پژوهش های قرآنی، مقالات تفسیر قرآن به قرآن استعانت در سورة حمد، پژوهش در مستندات قرآنی و حدیثی قانون جذب، بررسی تطبیقی داستان دیدار سلیمان و ملکة سبا در قرآن، تورات و منابع اسلامی و در بخش قرآن، اخلاق و فرهنگ قرآنی نیز سه مقاله با عناوین تأثیر قرآن در زندگی فردی، جایگاه عواطف انسان در وعده و وعید های قرآن و طراحی مدل تعالی فرهنگی از دیدگاه قرآن کریم منتشر شده است.

این نشریه چهل و سومین شماره اش را در سال دوازدهم انتشارش، تجربه می کند و به صاحب امتیازی موسسه فصلنامه قرآنی کوثر مدیر مسوولی حجت الاسلام سید محمدرضا علاءالدین و سردبیری حجت الاسلام علی رهبر اسلامی منتشر می شود.

آنچه در باب این نشریه دینی به نظر می رسد قابل ذکر باشد نوع مواجهه علمی و گسترة توزیعی آن است که هم بر مبانی اصول استاندارد داوری علمی استوار است و هم در گستره ای بین المللی به دست مخاطبانش می رسد.

رویکرد داوری علمی باعث می شود تا مطالب از اتقان و اطمینان و علمیت خوبی برخوردار باشند و قابل استفاده و اتکاء علاقمندان و پژوهشگران گردند و توزیع گسترده هم باعث می گردد که مواهب و الزامات و تبعات مخاطب گسترده به مجله سرایت کند و نویسندگان را در آوردگاهی متکثر، به الزامات مخاطب گرایی از وجه مثبتش گرایش دهد.

ضمن آنکه در مطالب مجله کوثر نوعی از طرح مسئله های روزآگاه و زمان مدار هم دیده می شود که به نوآمدی و مسائل مبتلابه اجتماعی توجه می کند و بدانسو معطوف می گردد.

مقالاتی با موضوعات خوب، ارزشمند و ضروری ای همچون «طراحی مدل تعالی فرهنگی از دیدگاه قرآن» و نمونه های دیگری از این دست که در این شماره از نشریه کوثر قابل مطالعه است.

و این عنوانی است که بر تارک این شماره از مجله می درخشد یعنی «کتاب قرآن و تعالی اخلاق و فرهنگ».

علاقمندان می توانند با کدپستی 19491-81478 مکاتبه نموده و یا با شماره تلفن 4419709-0311 تماس حاصل نمایند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم