۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰

انقلاب اسلامی مرهون فرهنگ مهدویت است

انقلاب اسلامی مرهون فرهنگ مهدویت است
حضرت آیت الله نوری همدانی، گفتند: انقلاب اسلامی ایران مرهون فرهنگ مهدویت است؛ چرا که این فرهنگ روحیه انتظار و امید رسیدن به پیروزی نهایی را در دل مؤمنان ایجاد می کند.
کد خبر: ۵۶۶۳

به گزارش خیمه مگ، معظم له، ظهر امروز در دیدار مدیر و مسئولان مؤسسه آینده روشن و کمیته برگزاری همایش دکترین مهدویت، اظهار داشتند: نظام اسلامی با فرهنگ مهدویت، ارتباطی محکم و تنگاتنگ دارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی، در بیان یکی از علت های شکل گیری انقلاب اسلامی ایران، گفتند: وقتی در رأس جنبش اعتراضی مردم، ولی فقیهی که نائب حضرت مهدی(عج) است، حضور داشته باشد، مردم به او اعتماد کرده و در پشت سر او گام برمی دارند.

ایشان خطاب به مدیر و مسئولان مؤسسه آینده روشن، اظهار داشتند: کار شما به دلیل این که در جهت تحقق زمینه های ظهور قائم آل محمد(عج) گام برمی دارید، بسیار ارزشمند است.

این مرجع تقلید اضافه کردند: تا کنون اقدامات خوبی را برای نشر کتاب هایی پیرامون مهدویت صورت داده اید؛ اما این امر کافی نیست؛چرا که باید آن ها را به درون جامعه بکشانید تا این که فرهنگ مهدویت با پوست و خون مردم، عجین شود.

معظم له افزودند: ایجاد این فضا به جامعه کمک می کند تا همه مردم تکلیف و مسئولیت خود را برای تحقق زمینه های منجی عالم بشریت درک کرده و برای انجام آن تلاش کنند.

معظم له، مهم ترین مساله در این دوره را ترسیم و شرح دقیق و درست معنای انتظار دانسته وخاطرنشان ساختند: انتظار راستین یعنی این که پس از اعتقاد صحیح به مساله مهدویت، زمینه سازی عملی انجام بگیرد. انتظار تنها در بعد فکر و اندیشه نیست؛ بلکه باید آن را در مرحله عمل مورد دقت نظر قرار داد.

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه دادند: معنای انتظار باید در جامعه شرح و بسط داده شود، تا رویکردها در دنیای امروز، که دنیای مبارزه با دشمنان اسلام است، مشخص و تبیین شود.

ایشان اضافه کردند: ما باید با اندیشه دعای عهد زندگی کنیم و شب و روزمان را با این فکر کامل کنیم؛ چرا که اسلام دین مبارزه است نه سکوت و به همین دلیل در موارد بسیاری ائمه(س) از کسی به صرف تقدس و تقوایش تعریف نمی کردند، بلکه در روایات همیشه از فریادگران تمجید شده است.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم