۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰

آیت‌الله ممدوحی: مبارزه با استکبار، جهانی شده است

آیت‌الله ممدوحی: مبارزه با استکبار، جهانی شده است
آیت الله ممدوحی با اشاره به خیزش‌های مردمی در تونس و مصر،‌ گفت: انقلاب اسلامی ایران الگوی پیش‌روی ملت‌های عرب می‌باشد.
کد خبر: ۵۸۲۰

به گزارش خیمه مگ،عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگویی با اشاره به فرارسیدن سی و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، این انقلاب را مهمترین عامل بیداری در جهان دانسته و اظهارداشت: قبل از پیروزی انقلاب استعمار و استبداد در گوشه و کنار جهان بیداد می کرد، ولی با پیروزی انقلاب، آزادیخواهان در سراسر دنیا بیدار شدند.

وی افزود: با پیشرفت زمان و گسترش رسانه ای و بمباران اطلاعاتی، مردم در این دو دهه رشد فکری بسیاری پیدا کردند ؛ به طوری که امروز حتی کودکان ما معنای استعمار، استبداد، ظلم و جور و عدالت را به خوبی می فهمند.

*عوامل پیروزی انقلاب اسلامی

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: امام خمینی با کمک مردم و بسیج همگانی، ملت را به سمت افقی حرکت داد که اکثر ابرقدرت ها و تحلیل گران نتیجه‌بخش بودن آن را محال می دانستند، ولی امام و امت با اتکاء به خدا و اخلاص، نشان دادند که مبارزه با استعمار و استکبارجهانی شدنی است.

آیت الله ممدوحی عنوان کرد: آنچه انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند اخلاص و رهبری مقتدارنه امام، ایستادگی و حمایت مردم، حضور روحانیت در صحنه مبارزه و همکاری و حمایت مراجع عظام تقلید بود؛ البته در طول این سه دهه شهدا و جانبازان فراوانی برای حفظ نظام و انقلاب اهدا شده است.

وی با اشاره به تأثیر انقلاب ایران بر سایر کشورها، تصریح کرد: انقلاب اسلامی به مردم جهان جرات مبارزه به استعمار و استکبار جهانی داد و اثبات کرد که می توان با ابرقدرت های مبارزه و در مقابل ظلم و جور ایستادگی نمود.

*جرقه‌های انقلاب در کشورهای عربی زده شده است

آیت الله ممدوحی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی جرقه های مختلفی در میان کشورهای مسلمان و غیر مسلمان زده شد، تا این‌که بالاخره تونس و بعد از آن مصر و سایر کشورهای عربی را در برگرفت؛ این اتفاق در کشوری مانند مصر که جزء کشورهای مهم و تأثیرگذار می‌باشد، از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی یادآور شد: اطمینان داریم که انقلاب اسلامی ایران در بروز انقلاب های عربی تاثیرگذار بوده و به عنوان الگویی عملی و پیش روی مردم کشورهای عربی، آنان دیگر حاضر به خم کردن گردن خود در برابر استعمار و استکبار نیستند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: پیروزی در این انقلاب ها به مقاومت نیاز دارد؛ بنابراین مردم تونس، مصر، اردن و سایر کشورها باید برای پیروزی از خون و جان و مال خود بگذرند؛ همان طور که ملت ایران برای پیروزی انقلاب اسلامی از جان و مال خود گذشتند.

*اقدام اساتید الازهر بجاست

وی در پایان با اشاره به اقدام بجا و مناسب برخی از اساتید دانشگاه الازهر در همراهی با مردم، خاطرنشان کرد: این‌که برخی از اساتید الازهر وارد صحنه شدند و به موج خروشان مردم پیوستند، اقدام خوب و سنجیده ای برای تقویت مقاومت و ادامه مبارزات می‌باشد.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم